TALLER DE TUBA

A l’inici del taller de la Tuba s’escoltarà l’obertura de Richard Strauss “Así hablaba Zarathrusta” interpretat per tuba contrabaix i tuba tenor d’en Toni. Seguidament els nens escoltaran la història d’en Toni: “Quan era petit li deien Tonet i li agradava molt la música igual que tota la resta de la seva família. Va arribar el moment d’escollir l’instrument i ell va decidir triar el mateix que el seu pare, la tuba, però, hi havia un problema, la tuba era massa gran per ell i el seu professor li va explicar que tot tenia solució i que hauria de començar per una tuba més petita anomenada tuba tenor o bombardí.”

Tot seguit els nens escoltaran les primeres cançons que va aprendre en Tonet amb la seva tuba tenor: Sol, solet, el gegant del pi, quinze són quinze, plou i fa sol…. “Una vegada, es va fer més gran en Toni, va agafar la tuba contrabaix igual que el seu pare” i aleshores les cançons que s’interpretaran seran concertants amb una base d’acompanyant.

Durant el taller, en Toni explicarà els antecessors d’aquests instruments de vent metall com és la banya de bou on s’escoltaran els sons més primitius i al mateix temps podran visualitzar amb diferents mides de mànegues l’altura amb el greu i l’agut. Finalment alguns nens tindran l’oportunitat de bufar amb la tuba per gaudir de la màgia del seu so.

Descarrega’t la guia didàctica del taller
Els nostres tallers, descarrega’t el flyer
tuba