TALLER DE VIOLONCEL

Oferim dos propostes amb el taller a l’aula de violoncel d’una durada de 45′, un per a educació infantil i un per a educació primària o secundària.
Taller per a educació infantil: Tots els nens despertaran amb la coneguda cançó “Cada dia al dematí” serà un primer contacte visual, auditiu i participatiu cantant amb el violoncel aquesta divertida melodia entre altres cançons populars catalanes. Seguidament, coneixerem el material de què està fet aquest instrument i el violoncel es convertirà amb un majestuós arbre on coneixerem alguns dels seus visitants com el “Pica-soques” i “L’Esquirol”.
Un conte i un ball seran altres elements que aplicarem en aquest taller on captarem l’atenció dels nens en tot moment. Les parts d’aquest instrument també seran un contingut interessant per aprendre  com per exemple l’arquet i les seves cerres de cua de cavall.
Taller per a educació primària o secundària: El violoncel com a component del quartet de corda clàssic serà el protagonista en aquest taller on els alumnes podran escoltar des de melodies clàssiques fins temes d’última generació. La història del violoncel a Catalunya serà un dels continguts més interessant amb la figura de Pau Casals com a màxim referent d’aquest instrument. La música de cinema serà un altre apartat que podran gaudir amb l’ajuda de la pissarra digital com a soport visual amb una sonoritat en directe del violoncel. Pel·lícules i series com “The Hobbits”, “Game of Thrones” i “Star Wars” seran el còctel  perfecte per estimular l’atenció de l’alumne.
L’experimentació amb el violoncel serà una altra vivència que farà que l’alumne pugui sentir les vibracions de l’arc fregant les cordes. El pizzicato també serà un element tècnic d’aquest instrument on el podran escoltar mitjançant l’escala blues d’un rock and roll.
El pas del violoncel per l’aula ens deixarà un pòster del músic i un petit regal que tots els nens tindranen al seu cos, un dibuix en el seu braç per poder explicar als familiars i amics tot el que han vist, conegut i après d’aquest instrument: El Violoncel

Descarrega’t la guia didàctica del taller
Els nostres tallers, descarrega’t el flyer

Opiniones