TALLER D’ACORDIÓ

El taller a l’aula de l’acordió el presentarem com un instrument de vent que pertany a la família dels instruments aeròfons mecànics.  Amb un mecanisme molt curiós per l’alumnat on veurà com una manxa feta de plecs de cartró recoberts amb roba proporciona aire a les dues caixes harmòniques de fusta amb botons io tecles disposades a banda i banda. Aquest instrument sonarà a través els diapasons portallengüetes, unes peces de fusta similars a les harmòniques de boca que contenen les llengüetes o inxes d’acer que produeixen el so en vibrar gràcies a la força del corrent d’aire que genera la manxa, accionada pel braç esquerre de l’acordionista.
Un sistema diferent a la resta d’instruments que de segur captarà l’atenció i l’interés pels infants.
L’acordió és un instrument molt semblant al piano on habitualment, les melodies es toquen amb el teclat corresponent a la mà dreta, que pot ser de botons o de tecles.
Aquest taller didàctic es plantejarà de manera dinàmica i participativa, mirant d’aprofitar com a punt de partida tots els coneixements que l’alumnat tingui sobre aquest instrument i el seu context per poder-los ampliar.
En definitiva, un espectacle en directe amb músiques que tothom reconeixerà amb un instrument bastant desconegut per tot l’alumnat.

Descarrega’t la guia didàctica del taller
Els nostres tallers, descarrega’t el flyer
Acordió