TALLERS DE DANSES

Els Tallers de Danses consisteixen en expressar-se mitjançant desplaçaments i moviments del cos. Es fa servir bé com a forma d’expressió, bé com a interacció social, o bé pot estar present en actes espirituals o en altres tipus d’actuacions artístiques. L’ésser humà va aprendre a ballar abans que a parlar. Juntament amb el teatre i la música, la dansa és una de les tres arts escèniques que existeixen des de l’antiguitat.
Les danses populars estan enllaçades amb les arrels històriques dels pobles, puix totes les societats humanes han desenvolupat alguna mena de dansa característica. Per exemple, en el folklore dels Països Catalans, hi ha danses com la sardana de Catalunya o el bolero, el copeo, la mateixa de Mallorca, la jota en moltes zones de la península Ibèrica. Altres danses són la dansa clàssica a Europa, la dansa Africana, les danses gitanes de l’Índia fins a la península Ibèrica (flamenc, etc.), els diferents balls de saló (vals, tango, lindy-hop, etc.), la dansa espanyola, la dansa contemporània, les danses urbanes, etc.
Totes les danses del món, de tots els estils, al capdavall, tenen característiques comunes, com el moviment del cos i l’expressivitat, així com consideracions físiques humanes i universals. Cal recordar que la dansa és un llenguatge més antic que la llengua i una de les arts més antigues.

Tallers de Danses

A continuació us detallem els diferents tallers sobre les danses.

Taller de Danses Urbanes

Danses Urbanes
Descarrega’t la guia didàctica

Les danses urbanes conegudes també amb el nom de Street danse, inclouen diferents estils.
En aquest taller ballarem varis d'aquests, com el Hip hop, Ragga, Dancehall, Funk, Afrobeat...
L'expressió "dansa urbana" fa referència a esdeveniments, performance i creacions coreogràfiques en espais públics i determina la relació entre dansa, cos dansaire i arquitectura del moviment. Un espai d'experimentació del cos en el context urbà.
El taller de danses urbanes o "Streetdance", es balla amb diferents tipus de música i diversos estils de ball com el Hip hop o el Krump: és una forma relativament nova de dansa negra urbana del continent Africà i Llatí Americà.
Aquest taller, potència l'expressivitat, desenvolupa la lateralitat i la visió perifèrica. Aporta agilitat, flexibilitat, força, resistència i ajuda a dominar l'equilibri i l'espacialitat.
Ens bolcarem sobretot en el treball grupal i l’aprenentatge dels diferents estils urbans, a través de coreografies.
La dansa, el respecte i la creativitat unida a l'expressió corporal són la base d'aquesta activitat, fent partícips a tots i cadascun dels integrants del grup.

Danses del Món

Descarrega’t la guia didàctica

En aquest taller sobre les Danses del Món treballarem influències tradicionals de les cultures de diferents continents, com Llatino Americà i Àfrica, tot realitzant danses, jocs, exercicis de relaxació i meditació.
Treballem aspectes com la dissociació corporal, l'expressivitat, la coordinació i la creativitat.
De les Regions Autònomes del Carib es destaquen els balls Miskitos i el King Pulanka del Nord, les danses garífunes i el Pal de Maig de Sud. Danses úniques, orgull de Nicaragua!, ballada amb Marimba, amb banda filharmònica, amb guitarra, violí, acordions i percussió.
El Afrobeat - Dance Emotion té el seu origen a Nigèria durant els anys 60 i neix de la fusió de músiques com funk, soul i jazz amb highlife, ioruba ialtres ritmes africans. Amb origen en les danses modernes d'Àfrica i lesurbs de França i Londres. Fusiona diferents estils i moviments de les danses africanes (kuduro, afrohouse, coupé décalé, azonto ...).
Proposem sentir la dansa com una activitat d'expressió i socialització, acostant-nos a altres cultures a través del seu folklore.
Aquestes danses són senzilles i qualsevol persona pot participar, no cal tenir coneixements previs.
L'alumnat només haurà de portar la passió per la dansa i les ganes de compartir-la!

Dansa Africana

Descarrega’t la guia didàctica

El taller de Dansa Africana serà un taller on aprendrem a ballar dansa tradicional Mandinga i Sabar, procedents principalment de Gambia i Senegal, transporta-nos així a l’Àfrica Subsahariana.
Treballarem la creativitat del grup, creant una coreografia conjunta que es realitzarà al final de l’activitat.
Les sessions podran anar acompanyades de percussionistes (djembe, dun dun...) i d’instruments melòdics (balafón, cora...).

Un altra proposta de dansa africana serà la proposta de Taller de Dansa Malinké es basa en passar una estona divertida tot aprenent una nova forma d’expressió corporal. La finalitat del taller és que els participants ballin unes coreografies al ritme dels tambors, mitjançant les indicacions d’un mestre de dansa i la percussió en directe reproduïda per dos músics.
Degut a que la dansa Malinke compta amb una amplia varietat de passos i ritmes tradicionals, el mestre/a de dansa ensenyarà aquells que corresponen a un nivell
debutant per tal de garantir el propòsit del taller.

En el cas que no tingau lloc a la vostra escola disposem d’un auditori on podeu venir a escoltar els nostres espectacles. Veure el mapa

Els nostres tallers, descarrega't el flyer

VÍDEOS

GALERIES