QUARTET DE ROCK

L’audició escolar “La història del Rock” és un dels viatges més apassionants que podem recórrer avui en dia. La música sempre ha estat amb nosaltres i forma part dels nostres records més vius. I moltes vegades, quan escoltem una cançó, no sabem que va ser escrita fa més de 60 anys, o que la vida dels seu autor és extraordinaria, ni sabem que un guitarrista que ara ens encanta és hereu de la feina de tots els anys passats…
Tendències, modes, avenços, mites, llegendes, passió, tot ha donat caràcter al nostre present a través de la rebel·lia rockera.
El rock és la música dels poetes que van fer servir la guitarra com a bandera i que van emprar la veu i el so per canviar les coses.
Acompanya’ns en aquest viatge!

La Història del Rock'n Roll

Per a primària (cicle mitjà i superior) i secundària.

Música: repertori stàndard del Rock

Descarrega’t la Guia Didàctica

El Rock'n Roll va ser la música més popular del segle passat. És un gènere musical, però, que no passarà mai de moda.
Un estil que neix de tota la barreja de músiques que hi havia, a mitjans del segle passat, als Estats Units: jazz, blues, country, gospel, rhythm and blues, etc.
Formalment, durant l'audició l'analitzarem tenint en compte quatre apartats: l'estructura, l'harmonia, la melodia i el ritme.

Diuen que la història del rock va començar l’any 1953, quan un Dj anomenat Alan Freed es va inventar el terme “rock and roll”.
També es diu que va néixer l’any 1954, quan un músic anomenat Bill Haley va enregistrar la cançó “Rock around the clock”.
Abans, però, les paraules “rock” i “roll” ja havien aparegut en algunes cançons.

La nostra audició farà un viatge des de les primeres cançons del Rock and roll fins a la nostra actualitat. Una audició plena de ritme al més estil rocker.

En el cas que no tingau lloc a la vostra escola disposem d’un auditori on podeu venir a escoltar els nostres espectacles. (Veure el mapa)