TALLER DE CONTRABAIX

El taller de contrabaix és un dels més atractius per ser un instrument gran amb una sonoritat tan greu com la Tuba. Aquest pertany a la família de la corda fregada i és el més greu d’aquesta família.
El músic explicarà que té elements que el fan semblant a la viola, el violoncel i el violí, però també ha heretat característiques que són més pròpies d’un instrument més antic com la viola d’arc. Per les seves dimensions (al voltant d’1,85 m) es toca dret o assegut en un tamboret alt.
Durant aquest taller, l’Enric ens explicarà les parts del contrabaix amb el seu element més important l’arquet, per fer sonar les cordes de forma fregada, encara que aquestes també poden ser polzades amb els dits amb el pizzicato. Una de les curiositats que explicarà serà la procedència de cerres, la part de l’arquet que frega les cordes que durant segles, en diferents cultures han estat de cua de cavall.
L’alumnat podrà escoltar la versatilitat d’aquest instrument, ja que es troba en molts tipus de conjunts, des de l’orquestra, fins al jazz clàssic, i passant per molts tipus de grups de música tradicional d’arreu d’Europa en els quals esdevé el baix més idoni. Entre aquests es troba la cobla.
Tradicionalment, el contrabaix ha tingut quatre cordes; modernament, però, els contrabaixos d’orquestra, com el que ens ensenyarà l’Enric, es construeixen amb cinc, mentre que en algunes cobles encara resten instruments de tres cordes, encordats amb cordes de tripa, i amb un perfil diferent, més allunyat del violí i més proper al de la guitarra.

Descarrega’t la guia didàctica del taller
Els nostres tallers, descarrega’t el flyer
Contrabaix