BARCELONA CLARINET PLAYERS

Els BCP és un quartet de clarinets amb una sòlida experiència en concerts educatius, avalada per l’èxit del concert produït per l’Auditori de Barcelona “Planeta Clarinet”, interpretat per a més de quatre mil infants.
Fruit d’aquesta tasca, i amb la voluntat d’ampliar-la, han  ideat aquests dos concerts, diferenciats entre ells tant en músiques com en proposta escènica (dirigida per la prestigiosa coreògrafa i ballarina Sol Picó, Premi Nacional de dansa 2016) perquè tots els nens i nenes, des d’infantil a tota la primària, puguin gaudir de la música, en aquest cas a través de la família dels clarinets…i d’altres sorpreses!

A continuació us detallem les nostres audicions destinades a totes les etapes educatives.

Clarinens

Per a educació infantil i primària (cicle inicial).

Música: repertori de Barcelona Clarinet Players

Descarrega’t la guia didàctica

Direcció musical i interpretació: Barcelona Clarinet Players.
Manuel Martínez, clarinet.
Javier Vilaplana, requint i clarinet.
Martí Guasteví, corno di bassetto.
Alejandro Castillo, clarinet baix.
Direcció escènica: Sol Picó.
Música: Recorregut per músiques de diferents estils i èpoques on la família del clarinet i altres sorpreses seran protagonistes durant tot el concert.
Durada: 50 minuts aprox.

Quatre clarinets diferents, quatre pastanagues, quatre campanetes, llums de colors, panderetes i un vestuari atractiu conformen l'univers sonor d'aquest divertit espectacle.

Amb una posada en escena pensada per a que els nens estiguin atents i a més tinguin l'oportunitat de participar, sigui cantant o fent petites i senzilles coreografies.

Viatge de Till

Per a primària (cicle mitjà i superior) i secundària.

Música: repertori de Barcelona Clarinet Players

Descarrega’t la guia didàctica

Aquest concert està inspirat en un dels nens més famosos i estimats per la societat alemanya, Till Eulenspiegel, i l’hem escollit principalment per treus motius. El primer, per la naturalesa del personatge i les seves accions. El segon, musical, donat que R. Strauss en va fer una brillant pàgina orquestral amb una important presència del clarinet. I el tercer, perquè l'esperit “juganer” del Till retrata a la perfecció als BCP.

La idea central d'aquesta proposta és interpretar un seguit de músiques diferents que són presentades per Till a mesura que va viatjant arreu del món. Així, Till anirà visitant diferents indrets al llarg del concert mostrant les diferències d'estils, de sonoritats i d’ambients. A més, interpretarem estructures musicals complexes com ara la fuga d'una forma amena i gràfica tot presentant un concert dinàmic per tal que l’audició sigui àgil i interessant a l'oient.

Podreu escoltar músiques de R. Strauss, G. Rossini, P. Iturralde, J. S. Bach, H. Mancini o J. L. Moraleda entre d'altres, a més de poder gaudir de la varietat sonora que hi ha en el món dels clarinets i altres sorpreses que anireu descobrint al llarg de l' audició.

En el cas que no tingau lloc a la vostra escola disposem d’un auditori on podeu venir a escoltar els nostres espectacles. Veure el mapa
Decora encara més la teva classe amb una agrupació clàssica com és el quintet de metall, també disposeu d’una fitxa per a què els vostres alumnes ho puguin treballar a la classe.

Les nostres audicions, descarrega't el díptic

VÍDEOS