NÉOS ENSEMBLE

Néos Ensemble és una orquestra de corda que va néixer del retrobament d’un grup de joves estudiants avançats de música, els quals, sota l’impuls del seu concertino, l’Àngel Prado i del seu director, Maurici Albàs iniciaren aquest projecte.
Es tracta d’una agrupació, en principi formada per instruments de corda, però amb voluntat de ser flexible, que vol afrontar un repertori adequat a la seva instrumentació, i amb la màxima qualitat d’un grup pre-professional.
En l’actualitat està format per 16 músics però la formació pot variar en funció del repertori del moment.
El seu treball pedagògic consisteix en ensenyar els diferents instruments de la família de corda fregada, d’una forma dinàmica i divertida, fent que tots els espectadors coneguin una de les formacions cambrístiques més antigues de l’història de la música.

Opinions

Envia'ns la teva opinió sobre les audicions i tallers

A continuació us detallem les nostres audicions destinades a totes les etapes educatives.

Les Cordes

Per a educació infantil i primària (cicle inicial).

Música: repertori de Néos Ensemble

Descarrega’t la guia didàctica

Aquest concert està basat en un descobriment d'una formació important en la història de la música però moltes vegades desconeguda per als estudiants de primària.
Es coneixen els instruments de manera individual, però no tant la seva combinació com a conjunt instrumental.
En aquest concert es coneixerà l'origen, l'evolució i les parts de tots els instruments de la família de Corda Fregada:  Violí, Viola, Violoncel i Contrabaix.  Els sentirem sol i en conjunt i els alumnes tindran l'ocasió de veure'ls de molt a prop, de tocar-los, i inclús de dirigir l'orquestra.
Al mateix temps el concert té una gran part de participació dels alumnes en part del repertori escollit.
Aquest repertori va des de les peces barroques i clàssiques més típiques d'aquesta formació, fins a peces populars catalanes i música de cinema.
En definitiva, una introducció en el món de l'Orquestra de Corda de la manera més interactiva possible.

Re-cordant

Per a primària (cicle mitjà i superior) i secundària.

Música: repertori de Néos Ensemble

Descarrega’t la guia didàctica

Aquest concert està basat en un recordatori del trajecte a través de la història de la música escrita per a Orquestra de Corda tal i com l'entenem en l'actualitat des dels seus inicis al Renaixement, passat pel Barroc, el Classicisme, el Romanticisme i la música contemporània, sense oblidar la música del cinema que tant bones pàgines ha donat a la música del segle XX.
Aquest recorregut comptarà amb música dels principals compositors de cada època tals com Monteverdi, Vivaldi, Mozart, Elgar, Piazzola i John Williams.
La sonoritat de l'Orquestra de Corda anirà variant en volum, amplitud i complexitat fins arribar a la sonoritat actual.
Al mateix temps, també aprofitarem per conèixer aquests instruments que són dels més antics de l'orquestra simfònica, i que han mantingut el seu paper predominant durant segles.
La idea principal és conèixer la formació, tant a nivell d'instruments com de repertori al mateix temps que es fa un pas per la història de la música.  Una sèrie de canvis en l'atrezzo del concert ajuda a reconèixer el pas de les èpoques escoltades.

En el cas que no tingau lloc a la vostra escola disposem d’un auditori on podeu venir a escoltar els nostres espectacles. Veure el mapa

Les nostres audicions, descarrega't el flyer

MÚSICA

VÍDEO