ACOBLA’T

La Cobla és una de les formacions més actives del nostre país i treballem per apropar la seva música i la seva tradició a la modernitat del s. XXI.
Amb l’objectiu de desenvolupar una activitat educativa per mostrar la Cobla, la seva música i els seus instruments als centres educatius, l’any 2009 la nostra formació va crear el seu SERVEI EDUCATIU. Des de llavors, hem portat aquesta formació instrumental autòctona catalana a més d’un centenar d’escoles d’arreu de Catalunya arribant a uns 4.000 alumnes aproximadament.
La nostra proposta, excepcional en aquesta temàtica i l’única itinerant per a les escoles, està pensada per ser desenvolupada a les etapes d’Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària i s’adapta les necessitats pedagògiques sol·licitades pel professorat interessat.
En l’àmbit escolar, la nostra activitat permet a l’alumnat acostar-se d’una manera entretinguda, divertida i interactiva a la música d’arrel tradicional catalana; instruments, compositors i noves tendències derivades de termes actuals com la difusió i la interculturalitat tenint sempre present els currículums corresponents a cada etapa proposats pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Opinions

Envia'ns la teva opinió sobre les audicions i tallers

A continuació us detallem les nostres audicions destinades a totes les etapes educatives.

Acobla't

Per a educació infantil, primària i secundària.

Música: repertori de la Cobla

Descarrega’t la guia didàctica

Amb ACOBLA’T descobriràs, de forma divertida i interactiva, les particularitats d’aquesta formació i les de la seva música.
Les clares explicacions que complementen la proposta, amb la presència de certs gags còmics, us permetran conèixer l’evolució històrica d’aquesta formació: podreu conèixer com sonava l’antiga Cobla de Tres Quartants, i les particularitats dels seus instruments, fins arribar a l’actual formació establerta per Pep Ventura.
Els músics us explicarem les característiques dels nostres instruments, la producció del seu so i la funció musical que tenen dins de la Cobla.
L’acurada selecció musical d’ACOBLA'T, que gràcies a la incorporació de la percussió moderna a la formació ens permet interpretar adaptacions musicals d’altres gèneres musicals, està dissenyada per a que pugueu distingir auditivament la versatilitat d’aquesta formació, la de laseva música i, alhora, molts dels elements que treballeu a l’aula.
ACOBLA'T és una activat interactiva amb l’alumnat: aquest el farem partícip directe de l’activitat tot portant la pulsació i els ritmes, dirigint-nos, esbrinant les melodies que tocarem, ballant ... i finalment ens podrà formular tot tipus de preguntes relacionades amb l’audició.

En el cas que no tingau lloc a la vostra escola disposem d’un auditori on podeu venir a escoltar els nostres espectacles. Veure el mapa
Decora encara més la teva classe amb una agrupació clàssica com és el quintet de metall, també disposeu d’una fitxa per a què els vostres alumnes ho puguin treballar a la classe.

Les nostres audicions, descarrega't el díptic

MUSICA

VIDEOS AUDICIONS