QUINTET QUATRE MÉS UN

El Quintet de Vent-Fusta Quatre+1 són una formació jove, que es va fundar el 2015 amb l’objectiu de transmetre la seva passió per la música. El seu segell d’identitat bé marcat per la música clàssica, però s’atreveixen amb altres estils com el jazz, el ballet, els contes infantils i el teatre. La seva intenció és fer més proper un grup poc habitual en les sales de concert i amb les seves audicions escolars. Per això creen un repertori propi, arrangen obres d‘orquestra o bé d’altres formacions i les adapten al quintet donant sempre un toc d’originalitat.
Aquesta formació és un equivalent al quartet de corda. De fet, el quintet de vent és una formació de cambra que també pren forma durant el classicisme amb A. Reicha i F. Danzi, tenint com a influència l’escriptura cambrística dels quartets de corda de J. F. Haydn. L’interès d’alguns compositors per aquesta formació de vent i els intèrprets virtuosos provoca una evolució i modernització dels instruments que  formen el quintet. Després de molts anys de restar oblidats, aquests conjunts tornaren a prendre força durant el segon romanticisme i sobretot al segle XX.

El Trencanous

Per a educació infantil i primària (cicle inicial).

Música: repertori de Quintet Quatre +1

La Carla i el Quintet Quatre+1 us conviden a fer un viatge màgic al món que va imaginar Piotr Ilitx Txaikovski en el seu ballet del Trencanous. Per recórrer aquest univers el vehicle que farem servir serà el somni i ens hi acompanyarà la Carla.

Tot comença un dia quan la Carla decideix posar ordre a les golfes i es troba una caixa plena de contes, entre tots els llibre troba “El Trencanous”. Només recordar com li agradava aquesta història apareixen de cop i volta uns músics.

Amb la imaginació i la música, la Carla i els músics ens portaran amb la seva audició pedagògica fins la màgica nit de Nadal quan la Martina i en Roc esperen impacients obrir els regals de Nadal.

Decora encara més la teva classe amb una agrupació clàssica com és el quintet de metall, també disposeu d’una fitxa per a què els vostres alumnes ho puguin treballar a la classe.