LA VOZ

En aquest apartat tractarem de l’instrument més natural i primitiu de l’ésser humà i l’utilitza quan parla, crida, canta, etc.
La veu està relacionada amb l’expressió de l’essència humana més profunda. A través de la veu es poden expressar més directament els pensaments. També és un canal d’alliberament de les emocions, dels sentiments, l’alegria, el riure, la tristesa, el plor, el dolor, etc.
La veu té diferents registres. Es poden trobar dos tipus de veu: la masculina i les anomenades veus blanques (la femenina i la dels infants).
Dintre de les veus femenines trobem: soprano, mezzosoprano i contralt. Dintre de les veus masculines trobem: contratenor, tenor, baríton i baix. Dintre de les veus blanques trobem: greus i agudes.
La cançó, doncs, és música vocal que pot tenir o no un acompanyament instrumental. En altres casos, els menys, l’acompanyament el fan altres veus; en aquest cas és una cançó a cappella i polifònica.
La cançó, per les seves característiques, té un paper essencial en l’educació musical a les escoles, fent grups corals i compartint la música d’altres companys a través de la seva veu.

A continuación os detallamos nuestras audiciones destinadas a la voz.

La Veu Femenina

Per a primària (cicle mitjà i superior) i secundària.

Música: Arxiu d'Olga Miracle

La soprano Olga Miracle i la pianaista Maria Neus Devesa ens faran una explicació detallada de les diferents veus femenines fent una descripció dels estils de música cantada i els tipus de veus.
Els gèneres musicals que es tractaran amb interpretació en directe i exemples són: la música antiga, l'oratori, l'òpera el lied i el musical, fent un recorregut al llarg de la història.
Per ordre cronòlògic, a l'audició s'explicarà la història de la música cantada en la cultura occidental amb obres de: Monteverdi, Händel, Mozart, Schubert/Schumann/Strauss, Puccini, Fauré, Toldrà i el musical de Broadway.

La Veu Masculina

Per a primària (cicle mitjà i superior) i secundària.

Música: Arxiu de Ricard Torino

Amb la versatilitat de Ricard Torino podrem escoltar tan la veu de tenor, baríton i baix. Ens explicarà les tesitures i timbres de cada veu.
Com a exemples interpretarà diferents fragments tan d'òpera, lied, sarzuela i el musical on haurà d'utilitzar cada veu abans explicada.
Aquest recital anirà acompanyat pel seu pianista Albert Fusté Vergés on tots dos faran un concert didàctic i adaptat per l'alumnat on podrà gaudir de les veus masculines.
L'ordre cronològic també serà un eix important perquè l'alumne pugui veure l'evolució de la música vocal.

La Veu i el Gospel

Per a primària (cicle superior) i secundària.

Música: Arxiu de Rocio Seligrat

La veu és la nostra identitat, a través d’ella expressem les emocions, els desitjos, les necessitats... i fem música!
Quatre veus ens portaran pel camí de la música gospel des del seus origens fins a l’actualitat, una música que neix sense partitures, fruit de la necessitat d’expressió i esperança. Parlarem de la veu i tots els seus registres i com la fem servir en aquest estil.
Una audició dinàmica, participativa i molt divertida per escoltar però també fer servir la veu i cantar tots plegats.

En caso de que no tengáis lugar en la escuela disponemos de un auditorio donde podéis venir a escuchar nuestros espectáculos. (Ver el mapa)
Decora todavía más tu clase con una agrrupación clásica com es el quinteto de metal, también disponéis de una ficha para que vuestros alumnos puedan trabajar en la clase.

Nuestras audiciones, descárgate el flyer
Descárgate el póster y la ficha

GALERÍA